domingo, 16 de marzo de 2008

L'HORA DEL CONTE

Cada dilluns de 16:00 a 17:00h en la classe fem L'HORA DEL CONTE.
Utilitzem contes, làmines de contes, titelles etc...
ESPAI: En l'estora tots els xiquets.
METODOLOGÍA: (La dividirem en tres) Desenvolupar la lògica, seqüència, la creativitat, la fantasia, la imaginació, el llenguatge… Segons Begoña Ibarrola "el cuento es como una cápsula que se introduce en la mente del niñ@ y que se va abriendo paulatinamente aportando a los niños nuevas ideas y pensamientos".
ABANS DE LA LECTURA Paper de l'educador en l'elecció del conte. (Elegir contes significatius, tradicionals…) Els xiquets en l'estora. Parlarem de les normes de comportament (Silenci, sentats, escoltem…) Motivació Crear Magia , "la caixa màgica on està el conte", genis que ens deixen contes a la porta, personatges que s'escapen dels contes... Ex. Con purpurina "Te doy con este ungüento para que disfrutes de este cuento" Con purpurina líquida dibujar en su mano una luna mientras decimos "esto es polvo de estrella para contar las historias más bellas" Aproximació al conte Com es el conte? Tamany, forma… Quina història ens va a contar? Detectius , endevinar de que anirà el conte per a desenvolupar la hipótesis lectora. Parlar de l‘autor, l’editorial…
EN LA LECTURACuidar l’entonació, els silencies, el contacte visual i convidar-los a participar en aquells paràgrafs que siguen repetitius o acumulatius a llarg del conte. Que puguen vore tots les ilustracions.
DESPRÉS DE LA LECTURA Activitats tipus 1.Comprovar si les hipótesis lectores. 2.Parlem de que tractava el conte. (Vocabulari..) (Parla) 3.Escrivim a la pissarra el títol del conte, noms de personatges, vocabulari, frases… (Lecto-escriptura) 4.Fem un dibuix del conte. 5.Pintem un dibuix del conte per a fer el llibre de l’hora del conte (contes treballats a llarg del curs)

No hay comentarios: